Adviseur werving & selectie

Bij de gemeente Borger-Odoorn geven we recruitment een podium én een gezicht! Waarom? Omdat we merken dat recruitment een vak apart is. Het heeft aandacht en toewijding nodig. Vooral dan ontstaan er creatieve ideeën, kan ons (nieuw te lanceren) werkgeversmerk gaan landen in de ...

Over de vacature

Openingsdatum
24-04-2023
Sluitingsdatum
18-06-2023
Uren per week
28 uur
Salaris
€ 3396 - € 5366
Vakgebied
Zelfstandigheid, Creativiteit, Inlevingsvermogen, Mondelinge communicatie, Netwerken, Overtuigingskracht, Samenwerken, Schriftelijke communicatie, Initiatief, Plannen en organiseren, Resultaatgerichtheid, Vraaggericht, Wendbaar
Opleidingsniveau
HBO

Bij de gemeente Borger-Odoorn geven we recruitment een podium én een gezicht! Waarom? Omdat we merken dat recruitment een vak apart is. Het heeft aandacht en toewijding nodig. Vooral dan ontstaan er creatieve ideeën, kan ons (nieuw te lanceren) werkgeversmerk gaan landen in de organisatie en weten we de juiste medewerkers aan ons te binden. 

 

Dus, klim jij dat podium op en ben jij straks hét gezicht van de gemeente Borger-Odoorn als het gaat om het vinden en binden van nieuwe medewerkers? Lees dan snel verder want wij zoeken een  

 

Corporate recruiter

28 uur

  

Wat ga je doen?  

Als corporate recruiter ben je verantwoordelijk voor de invulling van zeer uiteenlopende vacatures binnen de gemeente Borger-Odoorn. Van beleidsmedewerkers in verschillende domeinen tot medewerkers voor ons vluchtelingenprogramma en van IT-adviseur tot medewerker burgerzaken. Alles komt voorbij. Aan jou de schone taak een goed interview te doen met de hiring manager waar dan weer een prachtige vacaturetekst uitrolt. Doe je dat eigenlijk nog zelf? Of ben je al bekend met de wereld van ChatGPT?  

 

En dan...het werven. Als adviseur werving & selectie weet jij wat je moet doen om de juiste doelgroep te bereiken. Dit doe je door een goede search en het inzetten van de juiste kanalen en tools. Hierin ben je creatief en zoek je de mogelijkheden op. Zo deins jij niet terug voor het maken van een korte video of het organiseren van een walk-in koffie. 

 

In contact met kandidaten en collega's ben jij open en makkelijk in de communicatie. Mensen werken graag met je samen. Je toont oprechte interesse en maakt met veel plezier een duurzame match.  

Het zal niet voor het eerst zijn dat je iemand een ander advies geeft dan de vacature waar hij of zij voor komt. Het moet passen en daar heb jij een belangrijke faciliterende rol in. 

 

Kort samengevat ga jij: 

  • vacatures opstellen; 
  • online en offline wervingen uitzetten en optimaliseren; 
  • sollicitatieprocedures begeleiden en duurzame matches maken; 
  • de ideale gesprekspartner zijn voor onze organisatie als het gaat om werving & selectie; 
  • arbeidsmarktcommunicatie meer aandacht te geven i.s.m. team communicatie; 
  • ons (nieuwe) werkgeversmerk verder uitrollen i.s.m. de teams communicatie en HR; 
  • een belangrijke bijdrage leveren als het gaat om recruitment in de breedste zin van het woord. 

 

En als je nog ruimte hebt en je breder wilt ontwikkelen, dan kunnen we op termijn ook bekijken welke HR-taken jou nog meer aanspreken.  

 

Hebben we je aandacht nog? Zie je jezelf nog op dat podium staan? 

Zorg jij er samen met ons voor dat het een goede show wordt en heb je al ideeën over hoe je dat gaat doen? Wij horen ze graag onder het genot van een kop koffie.  

 

Wat vragen wij van jou?  

  • ervaring met het zelfstandig invullen van een rol als corporate recruiter. Het liefst binnen een overheidsorganisatie maar dit is geen must. Wij hechten meer waarde aan wie jij bent als persoon, wat jouw talenten zijn en waarom je dit werk met zoveel plezier doet; 
  • je vindt snel je eigen weg. Het P&O team is zelf-organiserend en de manager is dus op afstand. Uiteraard kan je terecht met vragen en zijn er collega's om je te helpen maar je wordt niet aan de hand meegenomen. Je zoekt zelf je weg binnen de organisatie. Voordeel is dat je veel ruimte en vrijheid hebt en je eigen werk kan inrichten; 
  • MBO/ HBO werk- en denkniveau. Dit betekent dat je snel zaken eigen maakt en verbanden ziet en tegelijkertijd ook praktisch aan de slag gaat; 
  • passie voor je vak. Begin je de dag bijvoorbeeld met het lezen van nieuwe artikelen op Werf&? Check je direct de nieuwste matches op LinkedIn voor jouw vacatures? Oh ja, je drinkt daarna natuurlijk gewoon je kopje koffie of thee en maakt een praatje bij het koffieapparaat, ook belangrijk 😉 Je bent tenslotte een sociaal en contactgericht persoon; 
  • het plannen en organiseren doe je met gemak, je houdt overzicht en weet wat er speelt. 

 

Maar zijn er ook minpunten in deze functie te bedenken? 

Het eerlijke antwoord? Ja.  

  • Het plaatsen van vacatures op onze verschillende websites is nog niet geautomatiseerd, je bent dus best wat tijd kwijt met het plaatsen op alle losse sites. Probleem? Of kans?!  
  • Binnen de gemeente werken we met commissies tijdens de sollicitatieprocedure. Dit betekent een boel agenda's waardoor dingen langer kunnen duren. Probleem? Of kans?! 
  • Ben je gewend een werving binnen een week te sluiten? Dan moet je echt even schakelen. We nemen de tijd voor de selectie om tot een goede match te komen. Tegelijkertijd zien we dat snelheid belangrijk is. Probleem? Of kans?! 

 

Zie jij het meeste hiervan als kans en heb je wel ideeën over hoe wij onze recruitmentactiviteiten in deze uitdagende markt naar een next level kunnen brengen? Bij de gemeente Borger-Odoorn is ruimte genoeg voor initiatief, verbeteren en doen wat helpt in plaats van wat hoort. 

 

Wat bieden wij je?  

Een verantwoordelijke rol die je voor een groot deel nog helemaal kan invullen. Een mooie uitdaging binnen een prachtige, groene gemeente. Bij de gemeente Borger-Odoorn werken we samen op basis van gelijkwaardigheid met verantwoordelijkheden laag in de organisatie. Verder kun je rekenen op:   

  

  • afhankelijk van je kennis en ervaring een brutosalaris in schaal 10 (start bij €3.396.- en biedt maximaal €5.009.-) met uitloop naar schaal 10A (max €5.366.-) per maand bij een fulltime (is 36 uur) dienstverband;  
  • individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% per maand. Met het IKB kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen en maak je de keuzes die bij jou passen;  
  • een gefaciliteerde thuiswerkplek, thuiswerkmogelijkheden en een vergoeding;   
  • een werkomgeving in het gemeentehuis in Exloo die volop in ontwikkeling is. Zo staat een verbouwing en verduurzaming van het pand op stapel en kun je in ons werkcafé of brainstormruimte collega's ontmoeten;  
  • leven lang leren vanuit onze BOCE Academy;   
  • een jaarcontract met de intentie dit na een jaar om te zetten in onbepaalde tijd.  

  

Het team en de gemeente Borger-Odoorn 

Het team P&O bestaat (nu nog) uit 9 mensen en is onderdeel van de afdeling Bestuurs- en Concernondersteuning.  Je werkt veel samen met de drie HR-adviseurs: Karen, Alja en Foncesca. Het team werkt zelf-organiserend. Dit betekent dat we als team de verantwoordelijkheid hebben zaken met elkaar op te pakken en te bedenken wat ons weer een stap verder helpt. Dit brengt een stuk vrijheid én verantwoordelijkheid met zich mee. Heb je iets of iemand nodig? Kom het halen, we staan voor elkaar klaar!  

 

Borger-Odoorn is een vooruitstrevende plattelandsgemeente met een hoog ambitieniveau. Onze ongeveer 250 medewerkers zetten zich in voor klantgerichte dienstverlening voor ruim 25.000 inwoners en ondernemers. Het grondgebied is uitgestrekt en centraal gelegen op de Drentse Hondsrug en het aangrenzende Drentse veenkoloniale gebied. De groene omgeving kenmerkt zich door talloze recreatieve en toeristische mogelijkheden. Kenmerkend voor de gemeente Borger-Odoorn als werkgever zijn de informele werksfeer en het feit dat verantwoordelijkheden laag in onze organisatie liggen. We werken regionaal samen met de gemeenten Emmen en Coevorden en zijn de eerste Drentse gemeente met het internationale Cittaslow-keurmerk. Kijk voor meer informatie over werken bij de gemeente Borger-Odoorn op www.borger-odoorn.nl/vacatures.   

  

Geïnteresseerd?    
Klim op dat podium en breng de gemeente Borger-Odoorn een stap verder als het gaat om werven en selecteren van nieuwe medewerkers. Reageer uiterlijk 18 juni 2023 met jouw motivatiebrief (brief? doen we daar nog aan? wees gerust creactief) en curriculum vitae via Vooruit in Drenthe op www.vooruitindrenthe.nl.     

 

Eerst meer informatie of alvast koffie drinken? Neem dan contact op met Lara Aangeenbrug (interim corporate recruiter) via l.aangeenbrug@borger-odoorn.nl of 06 238 236 89.

  

Locatie
50

Neem contact op

Wethouder Henk Zwiep