Beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening

Over de vacature

Openingsdatum
25 oktober 2023
Sluitingsdatum
26 februari 2024
Uren per week
32-36
Salaris
€ 5621
Vakgebied
Ruimtelijke ordening/milieu
Opleidingsniveau
WO, HBO

Onze leefruimte is ‘hot’. Sla de krant maar open en de vele uitdagingen op het gebied van de ruimtelijke ordening van Nederland komen je tegemoet. De woonopgave, de energietransitie, klimaatadaptatie, mobiliteit, de nieuwe Omgevingswet. Probeer deze opgaven met de vele gebruikers en eigenaren maar eens op een goede manier in onze leefruimte in te richten. Waarbij we ook niet altijd zelf aan het stuur zitten, maar wel invloed (kunnen) uitoefenen.
 

Klopt jouw hart sneller bij de combinatie van deze vraagstukken en de inrichting van onze leefruimte en heb je kennis van ruimtelijke ordening? En houd je er van om af en toe ook even met een concreet plan in onze gemeente aan de slag te gaan? Lees dan snel verder! De gemeente Borger-Odoorn is namelijk op zoek naar een

 

Beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening

voor 32-36 uur per week | Locatie Exloo

 

Wat ga je doen?

Ben jij op zoek naar een boeiende en veelzijdige functie waarin jij de spil bent van ruimtelijke procedures? Als beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening vervul je een cruciale rol in het coördineren van wijzigingsbesluiten en omgevingsvergunningen voor buitenplanse omgevingsplanactiviteiten. Daarbij ben jij dé verbindende schakel tussen initiatiefnemers, belanghebbenden, interne beleidsmedewerkers en externe ketenpartners.


Maar het draait niet alleen om procedures. Er zijn veel mogelijkheden om bij te dragen aan de ontwikkeling van urgente beleidsthema’s. Zo moet onze omgevingsvisie Buitengewoon Borger-Odoorn actueel worden gehouden en verder uitgewerkt in concrete programma’s. Daarnaast zijn wij bezig met het opstellen van beleid voor het landelijk gebied en voor thema’s zoals klimaatadaptatie, duurzame energie en cultuurhistorie. Een deel van dit beleid moet gaan landen in ons nieuwe omgevingsplan, waar we nog volop aan werken en waar jij aan mee mag bouwen. Dan is er nog ons woonprogramma. Ook daarin krijg je de kans om als beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening je stempel te drukken.


Kortom, er zijn veel mogelijkheden. De vraag is meer: wat past bij jou en wat heeft je interesse? In een persoonlijk gesprek komen we daar vast uit.

 

Wat verwachten we van jou?

Met jouw proactieve houding, vermogen om te verbinden en aantoonbare kennis van ruimtelijke ordening draag je bij aan een effectieve dienstverlening. Je bent leergierig houdt je vak bij en brengt je kennis er ervaring actief in. Verder beschik je over:

  • kennis van ruimtelijke ordening en enige jaren ervaring als planoloog of beleidsmedewerker ruimtelijke ordening bij voorkeur binnen een gemeente;
  • affiniteit met het begeleiden van junior collega's door het delen van kennis en ervaring;
  • een hbo- of wo-opleiding op het gebied van planologie, ruimtelijke ordening, bestuurskunde, (sociale) geografie, stedenbouwkunde of een andere relevante opleiding;
  • kennis op het gebied van bestuursrecht, Wro, Wabo en de Omgevingswet;
  • omgevingsbewustzijn en politieke sensitiviteit;
  • een brede interesse in diverse beleidsdisciplines gerelateerd aan ruimtelijke ordening;
  • een resultaatgerichte houding en een flexibele manier van werken en denken;
  • het vermogen om helder en op een prettige manier te communiceren.
     

Waar kom je te werken?

Je komt terecht in de afdeling KCC en Ontwikkeling waar je aanschuift bij de collega’s van Ruimtelijke Ordening. Daarnaast werk je veel samen met collega’s uit andere disciplines en teams, maar krijg je ook de ruimte en eigen verantwoordelijkheid om zelfstandig aan de slag te gaan De lijnen zijn kort, ook naar het bestuur. We werken in een informele, open en collegiale werksfeer.


Algemene informatie

Borger-Odoorn is een vooruitstrevende plattelandsgemeente met een hoog ambitieniveau. Onze ongeveer 250 medewerkers zetten zich in voor klantgerichte dienstverlening voor ruim 25.000 inwoners en ondernemers. Het grondgebied is uitgestrekt en centraal gelegen op de Drentse Hondsrug en het aangrenzende Drentse veenkoloniale gebied. De groene omgeving kenmerkt zich door talloze recreatieve en toeristische mogelijkheden. Kenmerkend voor de gemeente Borger-Odoorn als werkgever zijn de informele werksfeer en het feit dat verantwoordelijkheden laag in onze organisatie liggen. We werken vanuit de gedachte dat we doen wat helpt in plaats van wat hoort. We werken regionaal samen met de gemeenten Emmen en Coevorden en zijn de enige Drentse gemeente met het internationale Cittaslow-keurmerk. Kijk voor meer informatie over werken bij de gemeente Borger-Odoorn op www.borger-odoorn.nl/vacatures.

 

Wat zijn onze arbeidsvoorwaarden?

  • een salaris van maximaal € 5.621,00 bruto per maand op basis van 36 uur per week. Afhankelijk van je ervaring en achtergrond doen we je een passend voorstel; 
  • een arbeidsmarkttoelage van maximaal 15% van je bruto maandsalaris;
  • een gefaciliteerde thuiswerkplek, thuiswerkmogelijkheden en een vergoeding van € 3,00 per dag;   
  • een werkomgeving in het gemeentehuis in Exloo welke volop in ontwikkeling is. Zo staat een vernieuwing en verduurzaming van het pand op stapel en kun je in ons werkcafé of brainstormruimte collega's ontmoeten;  
  • leven lang leren vanuit onze BOCE Academy;   
  • individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% per maand. Met het IKB kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen en maak je de keuzes die bij jou passen;   
  • een jaarcontract met de intentie dit na een jaar om te zetten in onbepaalde tijd; 
  • de mogelijkheid je verder te ontwikkelen en een goede balans te vinden tussen werk en privé.
     

Geïnteresseerd?

Solliciteren doe je via www.vooruitindrenthe.nl. Stuur je motivatie voor 27 februari 2024  Zien wij een match? Dan nodigen we je eerder uit voor een verkennend gesprek.

 

Eerst meer weten?

Willem Juurt Zwart, Manager KCC & Ontwikkeling, kan je meer vertellen en staat je graag te woord via w.zwart@borger-odoorn.nl of  06 52 86 60 20. Heb je vragen over de procedure? Neem dan contact op Carolien Manning, Recruiter, 06 53 91 90 43.

 

Wij kijken uit naar jouw reactie!