Ga naar de inhoud

Dienstverlening van de gemeente

U kunt via verschillende kanalen contact maken met de gemeente. Dat kan via internet, telefoon, e-mail, brief of gewoon aan de balie in het Klantcontactcentrum (KCC) op het gemeentehuis in Exloo. In het Klantcontactcentrum wordt u ontvangen door de gastdame of gastheer die u verder wegwijs maakt. Veel zaken kunt u ook online met de gemeente regelen via de digitale balie.

Wat mag u van ons verwachten?

Wij werken volgens een kwaliteitshandvest of dienstverleningsconcept. Daarin is beschreven welke dienstverlening u van ons kunt verwachten. Als klant staat u centraal en wordt u zo snel mogelijk geholpen. Als we u niet (meteen) kunnen helpen, laten we u weten wat u van ons kunt verwachten. In de praktijk kiest u zelf via welk kanaal u het liefst contact hebt met de gemeente. U mag van ons een vlotte en deskundige dienstverlening verwachten:

  • een maximale wachttijd van 15 minuten aan de balie;
  • uw telefoontje beantwoorden wij binnen 30 seconden;
  • bij een terugbelverzoek nemen wij binnen 2 werkdagen contact met u op;
  • op brieven krijgt u binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging en binnen 4 weken een reactie;
  • uw e-mail beantwoorden wij binnen 5 werkdagen.
  • op de website kunt u 24/7 terecht voor informatie en digitale transacties.

Wat doet de gemeente allemaal, en hoe werken we? Bekijk het filmpje over de dienstverlening van de gemeente op YouTube.