Controller Rechtmatigheid (junior/senior)

Over de vacature

Openingsdatum
2 juli 2024
Sluitingsdatum
15 juli 2024
Uren per week
32 - 36
Salaris
€ 3558 - € 5621
Vakgebied
Financieel / Economisch
Opleidingsniveau
HBO
Sinds 2023 is het college verantwoordelijk voor de rechtmatigheidsverantwoording. Breng jij deskundigheid mee, kom jij met nieuwe ideeën en toon jij durf? Ben jij voor onze gemeente een belangrijke sparringspartner? De gemeente Borger-Odoorn is op zoek naar een controller rechtmatigheid.

We nodigen zowel junior als senior kandidaten uit. Voor junior kandidaten bieden we een groeitraject aan.


Wat ga je doen?
Als controller rechtmatigheid ben jij verantwoordelijk voor een organisatiebreed intern controlesysteem en ben je verantwoordelijk voor het beleid op control en de uitvoering van de rechtmatigheid van de gemeente. Wat ga je concreet doen? 
  • Je werkt mee aan het actueel houden van de kaders, denk daarbij aan de financiële verordening, het controleprotocol, het normenkader, het controleplan en werkplan.
  • Het uitzetten en monitoren van de resultaten uit het rechtmatigheidsonderzoek.
  • Het verder ontwikkelen van een AO/IC. 
  • Je maakt en verbetert procesbeschrijvingen en zorgt dat deze actueel zijn .
  • Je adviseert, rapporteert en voert interne controlemaatregelen uit .
  • In je rol als controller ontwikkel jij risicomanagement. 
  • Je maakt analyses voor de gemeentefinanciën en werkt mee aan het maken van financieel beleid.
  • Samen met collega’s maak je onderdelen van de jaarrekening, de begroting en rapportages.
Wat breng jij mee?
Je hebt een afgeronde Hbo opleiding in de richting van accountancy, financiën of bedrijfseconomie. Daarnaast heb je relevante werkervaring binnen een financiële afdeling. Het is een voordeel als je actuele kennis en ervaring hebt op gemeentefinanciën, zoals bijvoorbeeld BBV. Geen ervaring? Ook dan nodigen wij je uit om te reageren.

Als collega zoeken wij een vakkundige teamspeler die sterk in zijn schoenen staat en wil werken voor de samenleving. Je advies is creatief, constructief, resultaatgericht en met overtuigingskracht. Jij vormt daarvoor vooraf een onafhankelijk oordeel en communiceert hier helder over.

Wat wij bieden?
Afhankelijk van ervaring, opleiding en deskundigheid bieden wij een salaris van maximaal € 5.247,- bruto per maand (functieschaal 10) bij een dienstverband van 36 uur per week, waarbij uitloop mogelijk is naar schaal 10A (€ 5.621,- bruto per maand). Je ontvangt in eerste instantie een jaarcontract. Bij gebleken geschiktheid kom je na een jaar bij ons in vaste dienst. 

Daarnaast krijg je een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% van je jaarsalaris. Met dit budget stel je naar eigen wens een deel van je arbeidsvoorwaarden samen. Bijvoorbeeld extra vakantiedagen of extra geld door maandelijkse uitbetaling van je budget.  
Verder kan je rekenen op een informele, open en collegiale werkomgeving. Met veel afwisseling, vrijheid en eigen verantwoordelijkheid. En de mogelijkheid je verder te ontwikkelen en een goede balans te vinden tussen werk en privé. 

Waar je komt te werken
De afdeling Financiën is verantwoordelijk voor de volgende taken: financieel beleid, financieel beheer, gemeentelijke belastingen, inkoop en verzekering. In totaal zijn ongeveer 25 collega’s belast met het uitvoeren van deze taken.

Borger-Odoorn is een vooruitstrevende plattelandsgemeente met een hoog ambitieniveau. Onze ongeveer 250 medewerkers zetten zich in voor klantgerichte dienstverlening voor ruim 25.000 inwoners en ondernemers. Het grondgebied is uitgestrekt en centraal gelegen op de Drentse Hondsrug en het aangrenzende Drentse veenkoloniale gebied. De groene omgeving kenmerkt zich door talloze recreatieve en toeristische mogelijkheden. 
Bij ons werken mensen met een eigen kijk, VooruitBewegers. Zij die denken in mogelijkheden en voor een positieve beweging zorgen. Mensen die geloven in zichzelf, in collega's én de kracht van de samenleving. Zij die iets door willen geven, die anders durven denken en doen, de regie durven pakken, maar ook durven geven. Kijk voor meer informatie over werken bij de gemeente Borger-Odoorn op www.borger-odoorn.nl/vacaturesexterne-link-icoon.

Ben je enthousiast en herken je jezelf in het profiel? 
Laat ons in je motivatiebrief weten waarom jij de ideale kandidaat bent voor deze functie.  
Solliciteren kan digitaal tot en met 15 juli 2024 met een motivatiebrief en curriculum vitaevia vooruitnindrenthe.nl.Een Discover potentieel analyse, gericht op gedrag, drijfveren en talenten, is onderdeel van de procedure. De 1e gesprekken vinden plaats op 18 juli 2024.  De 2e ronde staat gepland op 25 juli 2024 en het arbeidsvoorwaardelijke gesprek op 29 juli 2024.

Heb je nog vragen over de vacature? Dan kun je je richten tot Biense van Spronsen, Afdelingshoofd | Concerncontroller, via (06) 20 11 00 53 of per mail via b.vanspronsen@borger-odoorn.nl. Heb je vragen over de procedure? Neem dan contact op met Carolien Manning, Recruiter. Zij is te bereiken via (06) 53 91 90 43 of per mail via c.manning@borger-odoorn.nl.
Locatie
Exloo
Adres
Hoofdstraat 50, 7875AD, Exloo
Stad
Hoofdstraat 50, 7875AD, Exloo