Functioneel beheerder GEO applicaties
Met steeds meer (gedeelde) geo-informatie in de wereld en vraagstukken die complexer worden kunnen we niet meer zonder digitale informatievoorziening. Voor een goede dienstverlening naar onze inwoners en samenwerkingspartijen moeten wij weten wie of wat zich op welke plek bevindt. Heeft dit ...
Over de vacature
- Openingsdatum
- 06-09-2023
- Sluitingsdatum
- 25-09-2023
- Uren per week
- 36 uur
- Salaris
- € 0 - € 5009
- Salarisschaal
- 8 - 10
- Vakgebied
- Creativiteit, Klantgerichtheid, Regisseren, Kwaliteitsgerichtheid
- Opleidingsniveau
- HBO
Met steeds meer (gedeelde) geo-informatie in de wereld en vraagstukken die complexer worden kunnen we niet meer zonder digitale informatievoorziening. Voor een goede dienstverlening naar onze inwoners en samenwerkingspartijen moeten wij weten wie of wat zich op welke plek bevindt.
Heeft dit jouw interesse en deel jij deze verantwoordelijkheid? Kom dan bij ons werken in het team Digitale Informatievoorziening als:
FUNCTIONEEL BEHEERDER GEO APPLICATIES (voor 36 uur per week)
Wat ga je doen?
Jij snapt als geen ander wat functioneel beheer inhoudt. Je helpt mee met het functioneel beheer verder te professionaliseren en denkt met ons mee over goed beheer van het IT-landschap. Ook kom je zelf met ideeën of ben je sparringpartner over wat we moeten/willen doen met onze toekomstige GEO informatie zodat we daarin goed aansluiten bij de organisatiedoelstellingen.
Jij bent in staat om de verschillende (door)ontwikkelingen te vertalen naar de organisatie en de eindgebruikers, naar de leveranciers maar ook naar de gemeente Emmen waar het beheer van de BGT ligt. Met al deze verschillende partijen kun jij, op het daar gewenste niveau, de wensen en behoeften duidelijk vertellen en begrijp je wat de ander nodig heeft of bieden kan.
Je neemt zelf initiatieven om, in samenwerking met de gebruikers, de verschillende applicaties te optimaliseren. Hierin ben jij de regievoerder naar de leveranciers en kun jij de praktijk vertalen naar de techniek. Hiervoor ken en snap jij de verschillende applicaties die nodig zijn en die gebruikt worden in het fysieke domein.
Ook help jij onze medewerkers bij hun interne en externe informatiebehoefte en werk je zelf vanuit de GIS applicatie om informatie toegankelijk en overzichtelijk te maken in bijvoorbeeld een kaart of een lijst.
Naast meedenken over strategie en tactische oplossingen werk je ook zelf mee op de werkvloer. Taken hierin zijn bijvoorbeeld het toekennen van autorisaties zodat de collega’s de applicatie op de juiste manier gebruiken. Het coördineren van luchtfoto’s, cyclorama’s en obliekfoto’s en deze voor de organisatie zichtbaar maken in de GIS viewer. M.b.t. het wijzigingsbeheer doe jij de voorbereiding, het testen en implementeren van applicaties.
Wat vragen wij van jou?
- Je kijkt verder dan alleen maar de mogelijkheden die een applicatie biedt;
- Je bent klantgericht weet wat er binnen en buiten de organisatie speelt en zet dat om in concrete creatieve acties;
- Je hebt relevante werkervaring met Stuf-koppelingen en met databases zoals Oracle en SQL-server;
- Je snapt het stelsel van Basisregistraties en hebt kennis en ervaring op hbo-niveau van ETL, FME, SQL, PDOK, en Webservices (WMS);
- Je hebt BISL op zak of bereid deze te halen.
In welk team ga je werken?
Het team Digitale Informatievoorziening van de gemeente Borger-Odoorn is een team in ontwikkeling. Wij willen ons verder professionaliseren. Het doel is tevreden gebruikers. Daarom gaan we gezamenlijk werken aan een eenduidige werkwijze van processen en een goede vastlegging van procedures met werkinstructies. Maar we vinden het ook belangrijk om vooral te kijken naar wat past bij Borger-Odoorn en de dingen doen die helpen (en niet omdat het hoort). Naast (samen)werken vinden we ontspanning en lol met elkaar erg belangrijk.
Borger-Odoorn is een vooruitstrevende plattelandsgemeente met een hoog ambitieniveau. Onze ongeveer 250 medewerkers zetten zich in voor klantgerichte dienstverlening voor ruim 25.000 inwoners en ondernemers. Het grondgebied is uitgestrekt en centraal gelegen op de Drentse Hondsrug en het aangrenzende Drentse veenkoloniale gebied. De groene omgeving kenmerkt zich door talloze recreatieve en toeristische mogelijkheden. Kenmerkend voor de gemeente Borger-Odoorn als werkgever zijn de informele werksfeer en het feit dat verantwoordelijkheden laag in onze organisatie liggen. We werken vanuit de gedachte dat we doen wat helpt in plaats van wat hoort. We werken regionaal samen met de gemeenten Emmen en Coevorden en zijn de enige Drentse gemeente met het internationale Cittaslow-keurmerk. Kijk voor meer informatie over werken bij de gemeente Borger-Odoorn op www.borger-odoorn.nl/vacatures.
Wat is ons aanbod?
- een salaris van maximaal € 5009,00 bruto per maand (uitloopschaal 10). Afhankelijk van je ervaring en achtergrond doen we je een passend voorstel;
- een gefaciliteerde thuiswerkplek, thuiswerkmogelijkheden en een thuiswerkvergoeding van € 3,00 per dag;
- een werkomgeving in het gemeentehuis in Exloo welke volop in ontwikkeling is. Zo staat een verbouwing en verduurzaming van het pand op stapel en kun je in ons werkcafé of brainstormruimte collega's ontmoeten;
- leven lang leren vanuit onze BOCE Academy;
- individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% per maand. Met het IKB kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen en maak je de keuzes die bij jou passen;
- een jaarcontract met de intentie dit na een jaar om te zetten in onbepaalde tijd.
Geïnteresseerd?
Solliciteren doe je via www.vooruitindrenthe.nl. Upload je brief en cv vóór 26 september. Het kennismakingsgesprek staat gepland op maandag 2 oktober.
Gaan we na dit gesprek met elkaar verder? Dan krijg je eerst een gedrag, drijfveren en talentenscan. Dit wordt op vrijdagochtend 6 oktober of op maandag ochtend 9 oktober met je besproken.Het tweede gesprek is op donderdag 12 oktober om 15.00 uur of om 16.00 uur. Het arbeidsvoorwaardengesprek is op maandag 16 oktober om 14.00 uur.
Eerst meer weten?
Wim Kanon kan je meer vertellen en staat je graag te woord via w.kanon@borger-odoorn.nl of 06 15 35 90 96. Heb je vragen over de procedure? Neem dan contact op met Nienke Stobbe via n.stobbe@borger-odoorn.nl of 06 31 66 42 40.
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.
- Locatie
- 50
Neem contact op
Vacatureprofiel
Recruiter