Kwaliteitsmedewerker Informatiehuishouding

Over de vacature

Openingsdatum
12 februari 2024
Sluitingsdatum
26 februari 2024
Uren per week
32-36
Salaris
€ 4752
Salarisschaal
9
Vakgebied
Automatisering/ICT
Opleidingsniveau
HBO

Ben jij een ambassadeur van digitaal en zaakgericht werken? En weet je de theorie op een werkbare manier om te zetten naar de praktijk? Lees dan snel verder! De gemeente Borger-Odoorn is namelijk op zoek naar een
 

Kwaliteitsmedewerker Informatiehuishouding
Voor 32-36 uur per week| Kantoor Exloo (hybride)
 

Over de functie
Als Kwaliteitsmedewerker Informatiehuishouding fungeer je als het centrale aanspreekpunt voor de organisatie met betrekking tot digitaal en zaakgericht werken. Je vertegenwoordigt ons team Digitale Informatievoorziening (DIV) binnen de organisatie en voorziet medewerkers vanuit de gehele organisatie van zowel gevraagd als ongevraagd advies met betrekking tot informatiebeheer. Dit advies kan variëren van het gebruik en de inrichting van ons zaaksysteem voor specifieke werkprocessen tot de implementatie van informatiebeheer in andere systemen en applicaties.
 

Je taken omvatten onder andere:

  • Het bevorderen en verbeteren van de kwaliteit van onze informatiehuishouding;
  • Het vertalen van wetgeving naar beleid en handboeken;
  • Het in kaart brengen en documenteren van informatie over processen;
  • Het adviseren en ondersteunen van collega's binnen en buiten het team.

 

Wat breng jij mee?
Je hebt Hbo werk- en denkniveau aangevuld met vakgerichte opleidingen op het gebied van informatiemanagement/-beheer. Je hebt bij voorkeur ervaring als informatiespecialist, recordmanager of vergelijkbaar. Voor deze positie zoeken wij een verbinder, iemand die proactief is en overtuigingskracht bezit. Het betreft een strategische rol waarbij het vermogen tot analytisch denken en het hanteren van een helicopterview van groot belang zijn. Verder heb je:
 

  • Kennis van archief- en informatiebeheer, metadatering, TMLO en MDTO;
  • Ervaring met M365 als Document Management Systeem (DMS) is een pluspunt;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zichtbaar in een heldere en begrijpelijke schrijfstijl en het gemakkelijk onderhouden van contact met diverse belanghebbenden.

 

Wat wij bieden?  
Afhankelijk van ervaring, opleiding en deskundigheid bieden wij een salaris van maximaal € 4.752,- bruto per maand (functieschaal 9) bij een dienstverband van 36 uur per week. Je ontvangt in eerste instantie een jaarcontract. Bij gebleken geschiktheid kom je na een jaar bij ons in vaste dienst. 
 

Daarnaast krijg je een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% van je jaarsalaris. Met dit budget stel je naar eigen wens een deel van je arbeidsvoorwaarden samen. Bijvoorbeeld extra vakantiedagen of extra geld door maandelijkse uitbetaling van je budget.  
 

Waar je komt te werken
Je komt terecht in de afdeling BCO waar je aanschuift bij de collega’s van Digitale Informatievoorziening (DIV). Daarnaast werk je veel samen met collega’s uit andere disciplines en teams, maar krijg je ook de ruimte en eigen verantwoordelijkheid om zelfstandig aan de slag te gaan De lijnen zijn kort, ook naar het bestuur. We werken in een informele, open en collegiale werksfeer.

Borger-Odoorn is een vooruitstrevende plattelandsgemeente met een hoog ambitieniveau. Onze ongeveer 250 medewerkers zetten zich in voor klantgerichte dienstverlening voor ruim 25.000 inwoners en ondernemers. Het grondgebied is uitgestrekt en centraal gelegen op de Drentse Hondsrug en het aangrenzende Drentse veenkoloniale gebied. De groene omgeving kenmerkt zich door talloze recreatieve en toeristische mogelijkheden. Kenmerkend voor de gemeente Borger-Odoorn als werkgever zijn de informele werksfeer en het feit dat verantwoordelijkheden laag in onze organisatie liggen. We werken regionaal samen met de gemeenten Emmen en Coevorden en zijn de eerste Drentse gemeente met het internationale Cittaslow-keurmerk. Kijk voor meer informatie over werken bij de gemeente Borger-Odoorn op www.borger-odoorn.nl/vacatures.  

Ben je enthousiast en herken je jezelf in het profiel? 
Laat ons in je motivatiebrief weten waarom jij de ideale kandidaat bent voor deze functie. Solliciteren kan digitaal tot en met 26 februari 2024 met een motivatiebrief en curriculum vitae via Vooruit in Drenthe. Een Discover potentieel analyse, gericht op gedrag, drijfveren en talenten, is onderdeel van de procedure. De eerste gesprekken vinden plaats op 29 februari 2024.


Heb je nog vragen over de vacature? Dan kun je je richten tot Wim Kanon, Coördinator DIV/strategisch I&O adviseur, via (06) 25 45 74 97 of per mail via w.kanon@borger-odoorn.nl. Heb je vragen over de procedure? Neem dan contact op met Carolien Manning, Recruiter. Zij is te bereiken via (06) 53 91 90 43 of per mail via c.manning@borger-odoorn.nl               .