Medewerker controle en monitoring
Ben jij de pro-actieve collega die zijn hoofd koel houdt bij het analyseren van grote databestanden? Deins jij niet terug van budgetten en ga jij de functie verder doorontwikkelen binnen onze afdeling? Solliciteer dan nu op onze vacature voor Medewerker controle en monitoring! ...
Over de vacature
- Openingsdatum
- 17-09-2023
- Sluitingsdatum
- 01-10-2023
- Uren per week
- 28 uur
- Salaris
- € 3187 - € 5009
- Vakgebied
- Verantwoordelijkheid, Zelfstandigheid, Analytisch vermogen, Samenwerken, Initiatief, Kwaliteitsgerichtheid, Nauwkeurigheid, Plannen en organiseren
- Opleidingsniveau
- HBO
Ben jij de pro-actieve collega die zijn hoofd koel houdt bij het analyseren van grote databestanden? Deins jij niet terug van budgetten en ga jij de functie verder doorontwikkelen binnen onze afdeling? Solliciteer dan nu op onze vacature voor Medewerker controle en monitoring!
Medewerker controle en monitoring
28 uur per week
Over de functie
Jij weet als geen ander wat de waarde is van overzicht, cijfers en informatie. Je houdt namelijk de timing van de financiële processen in de gaten. Jouw takenpakket is bedrijfsmatig en wordt uitgevoerd onder regie van onze controller Sociaal Domein. Je hebt ook een signalerende rol in het beheer van de budgetten van de afdeling; je hebt daar inzicht in, je weet wat bij wie hoort en je ziet de onderliggende verbanden. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het maken van rapportages voor de afdeling Sociaal Domein, ten behoeve van adviezen en voor beleidsmedewerkers voor stukken die onder andere naar het MT en/of College of Raad gebracht worden. Het is een integrale functie waarbij we zijn gestart met de jeugdzorg en WMO en pakken daar nu ook de participatiewet bij. Uiteindelijk willen we op alle gebieden in het sociaal domein kunnen beschikken over relevante sturingsinformatie. Je werkt veel samen met de applicatiebeheerder. Je ontlast hem in de uitvoerende taken, zodat hij zich kan richten op de ontwikkeling van de applicaties. Je werkzaamheden zijn onderdeel van de planning- en controlcyclus. Je bent daarin schakel voor onze afdeling en in onze organisatie.
Wat breng jij mee?
- Je beschikt over HBO werk- en denkniveau, blijkend uit een financieel georiënteerde opleiding;
- je bent in staat pro-actief te werken en je hebt visie op hoe deze functie op onze afdeling binnen onze organisatie doorontwikkeld kan worden;
- je hebt affiniteit met en ervaring binnen het sociale domein;
- je kan planmatig werken en bent gedreven om deadlines te halen;
- je kunt met groot gemak (draai)tabellen en overzichten maken in Excel én kan op basis van grote databestanden analyses maken;
- je kunt zelfstandig rapportages maken en bent key-user van de applicaties binnen onze afdeling;
- je hebt kennis van en ervaring met financiële processen binnen een gemeente en de monitoring en control daarvan.
Wat bieden we?
- een salaris van maximaal € 5.009 bruto per maand (uitloopschaal 10). Afhankelijk van je ervaring en achtergrond doen we je een passend voorstel;
- een gefaciliteerde thuiswerkplek, thuiswerkmogelijkheden en een thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag;
- een werkomgeving in het gemeentehuis in Exloo welke volop in ontwikkeling is. Zo staat een verbouwing en verduurzaming van het pand op stapel en kun je in ons werkcafé of brainstormruimte collega's ontmoeten;
- een leven lang leren vanuit onze BOCE Academie;
- individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% per maand. Met het IKB kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen en maak je de keuzes die bij jou passen;
- een jaarcontract met de intentie dit na een jaar om te zetten in onbepaalde tijd.
De gemeente Borger-Odoorn
Borger-Odoorn is een vooruitstrevende plattelandsgemeente met een hoog ambitieniveau. Onze ongeveer 250 medewerkers zetten zich in voor klantgerichte dienstverlening voor ruim 25.000 inwoners en ondernemers. Het grondgebied is uitgestrekt en centraal gelegen op de Drentse Hondsrug en het aangrenzende Drentse veenkoloniale gebied. De groene omgeving kenmerkt zich door talloze recreatieve en toeristische mogelijkheden. Kenmerkend voor de gemeente Borger-Odoorn als werkgever zijn de informele werksfeer en het feit dat verantwoordelijkheden laag in onze organisatie liggen. We werken vanuit de gedachte dat we doen wat helpt in plaats van wat hoort. We werken regionaal samen met de gemeenten Emmen en Coevorden en zijn de enige Drentse gemeente met het internationale Cittaslow-keurmerk. Kijk voor meer informatie over werken bij de gemeente Borger-Odoorn op www.borger-odoorn.nl/vacatures.
Ben je enthousiast en herken je jezelf in het profiel?
Laat ons dan weten waarom jij de ideale kandidaat bent voor deze functie. Solliciteren kan digitaal tot maandag 2 oktober met brief en curriculum vitae via www.vooruitindrenthe.nl. Het 1e gesprek staat 10 oktober (s’middags) gepland.
Gaan we na dit gesprek met elkaar verder? Dan krijg je een Discover (gedrag, drijfveren en talentenscan). Dit wordt op woensdag 16 oktober met je besproken. Het 2e gesprek vindt plaats op 30 oktober, waarna we graag een arbeidsvoorwaardengesprek met je voeren op 31 oktober.
Informatie
Heb je nog vragen over de vacature? Dan kun je je richten tot Wietske Jager, controller Sociaal domein via (06) 15 188 019 of per mail via w.jager@borger-odoorn.nl Heb je vragen over de procedure? Neem dan contact op met Karen Halmingh, P&O adviseur. Zij is te bereiken via (06) 21 849 283.
- Locatie
- 50
Neem contact op
Vacatureprofiel
Recruiter