Privacy officer

Heeft de privacywetgeving voor jou geen geheimen? Schrik je niet van afkortingen als AVG, DPIA en CISO en ben je toe aan een dynamische en inspirerende nieuwe werkplek? Lees dan gauw verder. Wij zoeken namelijk een Privacy officer (22 uur per week) Wat ga je doen? Als privacy officer ...

Over de vacature

Openingsdatum
18-09-2023
Sluitingsdatum
01-10-2023
Uren per week
22 uur
Salaris
€ 3396 - € 5366
Vakgebied
Analytisch vermogen, Visie, Inlevingsvermogen, Omgevingsbewustzijn, Overtuigingskracht, Samenwerken, Schriftelijke communicatie, Initiatief, Kwaliteitsgerichtheid, Resultaatgerichtheid, Vraaggericht, Wendbaar
Opleidingsniveau
HBO

Heeft de privacywetgeving voor jou geen geheimen? Schrik je niet van afkortingen als AVG, DPIA en CISO en ben je toe aan een dynamische en inspirerende nieuwe werkplek? Lees dan gauw verder. Wij zoeken namelijk een 

 

Privacy officer 

(22 uur per week) 

  

Wat ga je doen? 

Als privacy officer stimuleer en versterk je het privacy-bewustzijn binnen de organisatie.  Je adviseert en inspireert met goede ideeën voor producten en diensten, waarbij privacy een startpunt is in plaats van het eindpunt. Jij denkt mee vanuit eisen én mogelijkheden door keuzes en consequenties helder te schetsen. Daarbij verlies je het organisatiebelang en dat van onze inwoners en medewerkers nooit uit het oog.  

 

Je takenpakket ziet er als volgt uit: 

  • je bent in onze organisatie aanspreekpunt en adviseur met betrekking tot privacyvraagstukken;
  • je rapporteert over privacy aan het management en stemt belangrijke onderwerpen af met het college van burgemeester en wethouders;
  • je beoordeelt datalekken/-incidenten en adviseert hierover; 
  • je draagt zorg voor het privacybeleid, de privacyverklaring, het privacy-jaarplan en aanverwante procedures;
  • samen met de andere afdelingen stel je processen vast met betrekking tot AVG-verzoeken, en handel je deze verzoeken af;
  • je adviseert de organisatie bij het uitvoeren van persoonsgegevensbeschermingseffectbeoordeling / DPIA (data protection impact assessment);
  • je adviseert over en beoordeelt verwerkersovereenkomsten, inventariseert gegevensverwerkingen en houdt het AVG-register van verwerkingen bij;
  • je ondersteunt de afdelingen bij het opzetten en beheren van het toestemmingenregister;
  • je draagt zorg voor trainingen over privacy gerelateerde onderwerpen;
  • je beheert samen met onze CISO het logboek van inbreuken in verband met persoonsgegevens. 

 

 

Wat vragen wij van jou? 

  • Je hebt een hbo- of wo-opleiding afgerond. 
  • Je bent goed op de hoogte van de privacywetgeving en hebt relevante trainingen/cursussen gevolgd. 
  • Je ziet feilloos de verbanden tussen privacy en andere vakgebieden, zoals gegevensmanagement, procesmanagement en informatiebeveiliging. 
  • Je bent een ervaren adviseur (liefst bij een gemeente) die stevig in de schoenen staat en anderen kan enthousiasmeren. 
  • Je houdt van uitdagingen en vernieuwingen, blijft graag leren en vindt het leuk om nieuwe wet- en regelgeving te implementeren. 
  • Je beschikt over politiek-bestuurlijke sensitiviteit en kunt adviseren op alle niveaus. 
  • Je bent onafhankelijk en weet met respect voor ieders standpunten bruggen te slaan en toch je eigen koers te varen. 
  • Je bent proactief en zorgvuldig.  
  • Je hebt analytisch vermogen, visie, inlevingsvermogen en overtuigingskracht. 

 

Wat bieden wij je? 

  • Afhankelijk van je kennis en ervaring een bruto salaris in schaal 10 (start bij € 3.396,- en eindigt bij € 5.009,-), met een uitloop mogelijkheid naar schaal 10A (tot een maximum van € 5.366,-). 
  • Een gefaciliteerde thuiswerkplek, thuiswerkmogelijkheden en een vergoeding. 
  • Een werkomgeving in het gemeentehuis in Exloo die volop in ontwikkeling is. Zo staat een verbouwing en verduurzaming van het pand op stapel en kun je in ons werkcafé of brainstormruimte collega’s ontmoeten. 
  • Leven lang leren vanuit onze BOCE Academie. 
  • Individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% per maand. Met het IKB kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen en maak je de keuzes die bij jou passen.  
  • Een jaarcontract met de intentie dit na een jaar om te zetten in een contract voor onbepaalde tijd. 

 

Het team en de gemeente Borger-Odoorn 

Je gaat deel uitmaken van het cluster Visie, strategie en ondersteuning (VSO), waar ook de teams Openbare orde en veiligheid, Juridische zaken, Communicatie en Bestuurssecretariaat bij horen. Cluster VSO valt onder de afdeling en manager Bestuurs- en concernondersteuning (BCO). Je zult veel samenwerken met de functionaris voor gegevensbescherming (FG), de chief information security officer (CISO), de juristen, archivaris, strategisch I-adviseur en informatiebeheerders. 

 

Borger-Odoorn is een vooruitstrevende plattelandsgemeente met een hoog ambitieniveau. Onze ongeveer 250 medewerkers zetten zich in voor klantgerichte dienstverlening voor ruim 25.000 inwoners en ondernemers. Het grondgebied is uitgestrekt en centraal gelegen op de Drentse Hondsrug en het aangrenzende Drentse veenkoloniale gebied. De groene omgeving kenmerkt zich door talloze recreatieve en toeristische mogelijkheden. Kenmerkend voor de gemeente Borger-Odoorn als werkgever zijn de informele werksfeer en het feit dat verantwoordelijkheden laag in onze organisatie liggen. We werken vanuit de gedachte dat we doen wat helpt in plaats van wat hoort. We werken regionaal samen met de gemeenten Emmen en Coevorden en zijn de enige Drentse gemeente met het internationale Cittaslow-keurmerk. Kijk voor meer informatie over werken bij de gemeente Borger-Odoorn op www.borger-odoorn.nl/vacatures.   

 

Interesse? 

Reageer dan z.s.m. maar uiterlijk 1 oktober via Vooruitindrenthe.nl

 

Het sollicitatieproces bestaat uit twee gesprekken en een drijfveren- en talentenscan waar je een uitgebreid gesprek over hebt tussen het eerste en het tweede gesprek. Mogen we jou een voorstel doen? Dan doen we dat in de vorm van een arbeidsvoorwaardengesprek.

 

Eerst meer weten? 

Bel of mail gerust met onze huidige privacy officer Suzanne Brouwer via 06 22 52 42 44 of s.brouwer@borger-odoorn.nl. Voor vragen over de procedure kun je bellen of mailen met Foncesca de Lange via 06 54 31 83 65 of f.deLange@borger-odoorn.nl 

 

Wij kijken uit naar jouw reactie! 

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld

 

Locatie
50

Neem contact op

Vacatureprofiel

Recruiter