Vergunningverlener Omgevingswet
Over de vacature
- Openingsdatum
- 12 augustus 2024
- Sluitingsdatum
- 1 december 2024
- Uren per week
- 36
- Salaris
- € 3359 - € 5313
- Vakgebied
- Ruimtelijke ordening / Milieu, Stedelijk gebied en Landschap
- Opleidingsniveau
- HBO
Wat ga je doen?
Als Vergunningverlener Omgevingswet werk je bij ons in een klein cluster vergunningverleners binnen het Klantcontactcentrum. Je informeert en begeleidt onze klanten binnen de regels naar de benodigde vergunningen. Het proces begint vaak met een regierol waarbij je vanuit het conceptverzoek, in overleg met onze interne en externe adviseurs, de aanvrager verder helpt en zoekt naar mogelijkheden. Hierbij moet je denken aan de volgende werkzaamheden:
Als Vergunningverlener Omgevingswet werk je bij ons in een klein cluster vergunningverleners binnen het Klantcontactcentrum. Je informeert en begeleidt onze klanten binnen de regels naar de benodigde vergunningen. Het proces begint vaak met een regierol waarbij je vanuit het conceptverzoek, in overleg met onze interne en externe adviseurs, de aanvrager verder helpt en zoekt naar mogelijkheden. Hierbij moet je denken aan de volgende werkzaamheden:
- Het beoordelen van en besluiten op aanvragen van omgevingsvergunningen (zoals het kappen van bomen, aanleggen van een inrit, bouwen van een bouwwerk, afwijken van het Omgevingsplan en dergelijke);
- Het verstrekken van informatie aan burgers en bedrijven over dit hele taakveld. Dit kan zowel mondeling als telefonisch gaan, of per mail;
- Het bewaken van het proces en van de voortgang van aanvragen, waarbij je als ‘spin in het web’ ervoor zorgt dat de juiste adviezen (van zowel interne als externe adviespartners) worden gevraagd en op de juiste wijze worden toegepast;
- Het inwinnen van specialistische adviezen, inclusief het interpreteren en toepassen hiervan;
- In overleg met de initiatiefnemer te komen tot een gewenst resultaat;
- Het geven van advies bij handhavingsverzoeken in het fysieke domein en in bezwaarprocedures.
Hoe zien wij de ideale kandidaat?
Wij verwachten van jou dat je meedenkt met de inwoner/aanvrager, zonder daarbij het algemeen belang uit het oog te verliezen. Dat vraagt van jou dat je integraal denkt, flexibel kunt zijn en communicatief sterk bent richting aanvrager, bewoner en bestuur. Je draagt dus bij aan het gemeenschappelijk resultaat door optimale afstemming met anderen. En brengt daarbij advies uit op grond van vakmanschap met betrekking tot de vergunningaanvraag. In je werk stel je het maatschappelijke effect voorop en houd je rekening met de juridische en economische effecten. Je benadert je werk met enthousiasme en een brede blik. Je bent iemand die op de hoogte is van de ontwikkelingen rondom het omgevingsrecht en je denkt vanuit mogelijkheden. Verder zoek je actief de verbinding met collega’s, partners en betrokkenen. Je weet en erkent wat er leeft en welke gevoeligheden er spelen en maakt deze bespreekbaar. Je motiveert anderen om input te leveren en maakt hier ruimte voor. Verder herken je je in het volgende:
- Je hebt een afgeronde technische, juridische en/of ruimtelijke ordening opleiding op HBO niveau binnen het vakgebied en affiniteit met het beleidsveld VTH en aanvullende opleidingen op het gebied van omgevingsrecht/ ABW 1 en 2 gevolgd;
- Je hebt een passie voor klantgerichte dienstverlening;
- Uiteraard breng je kennis en ervaring mee op het gebied van vergunningverlening en omgevingsrecht;
- Je bent goed in staat te werken in een (klein) team en bent flexibel en durft buiten kaders te denken;
- Je steekt graag de handen uit de mouwen;
- Ook heb je een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
- Je kunt je snel digitale systemen eigen maken.
Wat bieden wij je?
Een baan waarin jouw sociale hart ruimte krijgt. Een baan met impact binnen een informele gemeente.
Verder kun je rekenen op:
- een maximaal salaris van € 4811,- bruto per maand (schaal 9) bij een fulltime dienstverband (36 uur), waarbij je afhankelijk van je kennis en ervaring wordt ingeschaald. Uitloop is mogelijk naar schaal 10 (€ 5313,- bruto per maand);
- een gefaciliteerde thuiswerkplek, thuiswerkmogelijkheden en een thuiswerkvergoeding;
- een leven lang leren vanuit onze BOCE Academy;
- een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% per maand. Met het IKB kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen en maak je de keuzes die bij jou passen;
- een jaarcontract met de intentie om dat na een jaar om te zetten in een contract voor onbepaalde tijd.
Waar kom je te werken?
Wij zoeken mensen met een eigen kijk. Die geloven in zichzelf, in collega's én de kracht van de samenleving. Die verantwoordelijkheid durven nemen, maar ook durven geven. Die denken in mogelijkheden en voor een positieve beweging kunnen zorgen. We zijn en zoeken VooruitBewegers, in allerlei soorten en maten.
Met zo’n 250 medewerkers zetten we ons in voor de ruim 26.000 inwoners, ondernemers en organisaties in ons unieke plattelandsgebied. Dat kenmerkt zich door rust, ruimte, groen en historie, en strekt zich uit over de Drentse Hondsrug en de aangrenzende veenkoloniën. Typerend voor onze organisatie zijn de korte lijnen en informele sfeer. Werkplezier en nuchterheid staan hoog in het vaandel. We doen dingen omdat het helpt, niet alleen omdat het hoort. En onze compacte organisatie maakt het werk veelzijdig. Er is ruimte om je te ontwikkelen en vrijheid om je uit te spreken en dingen op je eigen manier te doen. Met je collega’s, voor en met de samenleving. Op www.borger-odoorn.nl/vooruitbewegers vind je een video en meer informatie over werken bij de gemeente Borger-Odoorn.
Geïnteresseerd?
Kom jij impact maken binnen de gemeente Borger-Odoorn? Reageer dan met jouw motivatiebrief en curriculum vitae via Vooruit in Drenthe op www.vooruitindrenthe.nl. Zien wij een match? Dan nodigen we je eerder uit voor een verkennend gesprek.
Informatie
Wil je eerst inhoudelijk meer weten, neem dan gerust contact op met Marcel Heijnen, coördinator Omgeving op 06 23 24 85 18 en/of m.heijnen@borger-odoorn.nl. Voor vragen over de procedure kan je contact opnemen recruitment@borger-odoorn.nl.
- Locatie
- Exloo
- Adres
- Hoofdstraat 50, 7875AD, Exloo
- Stad
- Hoofdstraat 50, 7875AD, Exloo