Medewerker P&O
Over de vacature
- Openingsdatum
- 16 mei 2025
- Sluitingsdatum
- 1 juni 2025
- Uren per week
- 24
- Salaris
- € 2434 - € 3831
- Vakgebied
- Personeel / Organisatie
- Opleidingsniveau
- MBO niveau 4
Team P&O bestaat op dit moment uit 10 mensen en is onderdeel van de afdeling Bestuurs- en Concernondersteuning (BCO). Naast de afdeling BCO zijn er nog 5 afdelingen: Ontwikkeling en KCC, Real/Borg, het Sociaal Domein, Financiën en Programma’s en Projecten. In totaal werken we met ongeveer 260 collega’s bij de gemeente Borger-Odoorn.
Wat ga je doen?
Geen werkdag is hetzelfde. De ene keer ondersteun je de P&O-adviseur bij een specifiek thema, terwijl je je de volgende keer verdiept in een vraag over ouderschapsverlof. Ook houd je je bezig met het opstellen van brieven en overeenkomsten. Naast deze administratieve taken ben je het aanspreekpunt én het gezicht voor nieuwe medewerkers tijdens hun onboarding. Je bent verantwoordelijk voor het organiseren en begeleiden van introductiegesprekken en het coördineren van het onboardingsprogramma.
De taken die je zoal gaat oppakken zijn:
- Opstellen van overeenkomsten en brieven.
- Verantwoordelijk zijn voor de administratie rondom verlofaanvragen en arbeidsvoorwaarden.
- Beantwoorden van vragen van medewerkers en fungeren als aanspreekpunt bij operationele HR-zaken.
- Beheren van personeelsdossiers en zorgen voor een correcte verwerking van gegevens.
- Ondersteunen bij werving en selectie, zoals het plannen van afspraken en verzorgen van communicatie.
- Bijdragen aan het organiseren en uitvoeren van het onboardingsprogramma.
- Ondersteunen bij het functiewaarderingstraject.
- Uitvoeren van taken in het HR-systeem; Youforce.
Omdat er na de zomer van 2026 ontwikkelingen zijn binnen het team van P&O, biedt deze functie een kans om jezelf door te ontwikkelen. Zo kun je gaandeweg de P&O Adviseurs ondersteunen op diverse HR-thema's.
Waar kom je te werken?
Wij zoeken mensen met een eigen kijk. Die geloven in zichzelf, in collega's én de kracht van de samenleving. Die verantwoordelijkheid durven nemen, maar ook durven geven. Die denken in mogelijkheden en voor een positieve beweging kunnen zorgen. We zijn en zoeken VooruitBewegers, in allerlei soorten en maten.
Borger-Odoorn is een vooruitstrevende plattelandsgemeente met een hoog ambitieniveau. Onze ongeveer 250 medewerkers zetten zich in voor klantgerichte dienstverlening voor ruim 25.000 inwoners en ondernemers. Het grondgebied is uitgestrekt en centraal gelegen op de Drentse Hondsrug en het aangrenzende Drentse veenkoloniale gebied. De groene omgeving kenmerkt zich door talloze recreatieve en toeristische mogelijkheden. Kenmerkend voor de gemeente Borger-Odoorn als werkgever zijn de informele werksfeer en het feit dat verantwoordelijkheden laag in onze organisatie liggen. We werken regionaal samen met de gemeenten Emmen en Coevorden en zijn de eerste Drentse gemeente met het internationale Cittaslow-keurmerk. Kijk voor meer informatie over werken bij de gemeente Borger-Odoorn op www.borger-odoorn.nl/vacatures.
Wat breng je ons?
- Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring in het vakgebied van P&O;
- Je beschikt over een MBO werk- en denkniveau in de richting van P&O;
- Je bent leergierig en omdat je dingen snel oppikt, ben je in no-time zelfstandig aan de slag en lever je maatwerk waar dat nodig is;
- Je hebt een praktische instelling en bent oplettend. Daardoor zie je wat er nodig is en stel je prioriteiten óf vraagt goed door zodat je met de juiste dingen bezig bent;
- Je communiceert vriendelijk en duidelijk en schakelt makkelijk tussen de verschillende werkzaamheden;
- Jij bent alert en scherp; je let erop dat de afspraken van de actielijst worden opgevolgd.
- Je hebt veel plezier in de administratieve taken en voert ze netjes en nauwkeurig uit. Ook vind je snel je weg in de verschillende systemen en ben je digitaal vaardig. Ervaring met Youforce is een pré;
- Heb je kennis van de CAO Gemeenten? Dan heb je een streepje voor.
Wat geven wij jou?
Een informele, open en collegiale werkomgeving met korte lijnen. En waarin samenwerken, ook buiten het eigen team, de normaalste zaak van de wereld is. Je krijgt de ruimte, vrijheid en eigen verantwoordelijkheid om zelfstandig aan de slag te gaan. Bij ons kun je je verder ontwikkelen. Een goede balans tussen werk en privé vinden wij erg belangrijk; thuiswerken is een vanzelfsprekendheid, wel in afstemming met je collega’s.
Het gaat voor deze functie om een structurele plek, waarbij je in eerste instantie een tijdelijk contract krijgt voor de duur van één jaar, die bij goed functioneren wordt omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd.
Salaris
Hoeveel dat is, hangt af van je kennis en je ervaring. Het salaris begint bij € 2.434,00 en loopt door tot maximaal € 3.831,00 bruto per maand (bij 36 uur per week). Boven op je salaris heb je een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% per maand. Met het IKB kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen en maak je de keuzes die bij jou passen. Je kan bijvoorbeeld kiezen voor extra vakantiedagen of maandelijks extra geld.
Geïnteresseerd?
Reageer dan met jouw motivatiebrief en curriculum vitae voor 2 juni 2025 via Vooruit in Drenthe op www.vooruitindrenthe.nl.
Een Discover potentieel analyse is onderdeel van de procedure. Interne kandidaten hebben voorrang.
Informatie
Wil je meer weten voordat je gaat solliciteren? We nemen graag tijd voor jou en je vragen!
Voor vragen over de inhoud van de vacature of het proces, kun je contact opnemen met Janneke Heukers, P&O adviseur via T. 06-27 39 48 56 | j.heukers@borger-odoorn.nl, Linda Wiggers, Medewerker P&O via T. 06-11 78 32 71 | l.wiggers@borger-odoorn.nl of Carolien Manning, Recruiter via T. 06-53 91 90 43| recruitment@borger-odoorn.nl.
- Locatie
- Exloo
- Adres
- Hoofdstraat 50, 7875AD, Exloo
- Stad
- Hoofdstraat 50, 7875AD, Exloo