Medewerker P&O

Over de vacature

Openingsdatum
31 oktober 2025
Sluitingsdatum
12 november 2025
Uren per week
24 uur
Salaris
€ 2529 - € 4464
Vakgebied
Administratief / Secretarieel, Personeel / Organisatie, Overig
Opleidingsniveau
MBO niveau 4

Ben je administratief sterk en vind je het belangrijk om te doen wat helpt in plaats van wat hoort? Kom dan bij ons werken als Medewerker P&O. 

Ons team P&O bestaat op dit moment uit 12 collega’s en is onderdeel van de afdeling Bestuurs- en Concernondersteuning (BCO).  Voor dit team zoeken we een HR Kompas: iemand die het overzicht bewaart, personeelsprocessen soepel laat verlopen en collega’s ondersteunt met praktische HR-adviezen. Naast de afdeling BCO zijn er nog 5 afdelingen in onze organisatie: Ontwikkeling en KCC, BORG en Realisatie,  Sociaal Domein, Financiën, Programma’s en Projecten én de Griffie. In totaal werken we met ongeveer 250 collega’s bij de gemeente Borger-Odoorn. 

Wat ga je doen?
Geen werkdag is hetzelfde. De ene keer ondersteun je de P&O-adviseur bij een specifiek thema, terwijl je je de volgende keer verdiept in een vraag over ouderschapsverlof. Naast de administratieve taken ben je het aanspreekpunt voor operationele HR-zaken n hét gezicht voor nieuwe medewerkers tijdens hun onboarding. Je bent breed inzetbaar en houd je o.a. bezig met:

  • het optimaliseren van HR-processen;
  • het coördineren en organiseren van het onboardingsprogramma en het voeren van introductiegesprekken met nieuwe medewerkers;
  • het opstellen van contracten, brieven en andere HR-documenten en je doet de administratie rondom verlofaanvragen en arbeidsvoorwaarden;
  • het ondersteunen bij werving en selectie, zoals het plannen van afspraken en verzorgen van communicatie;
  • het ondersteunen bij functiewaarderingstrajecten.

Waar kom je te werken?
Wij zoeken mensen met een eigen kijk. Die geloven in zichzelf, in collega's én in de kracht van de samenleving. Die verantwoordelijkheid durven nemen, maar ook durven geven. Die denken in mogelijkheden en voor een positieve beweging kunnen zorgen. We zijn en zoeken VooruitBewegers, in allerlei soorten en maten.

Borger-Odoorn is een vooruitstrevende plattelandsgemeente met een hoog ambitieniveau. Onze ongeveer 250 medewerkers zetten zich in voor klantgerichte dienstverlening voor ruim 25.000 inwoners en ondernemers. Het grondgebied is uitgestrekt en centraal gelegen op de Drentse Hondsrug en het aangrenzende Drentse veenkoloniale gebied. De groene omgeving kenmerkt zich door talloze recreatieve en toeristische mogelijkheden. Kenmerkend voor de gemeente Borger-Odoorn als werkgever zijn de informele werksfeer en het feit dat verantwoordelijkheden laag in onze organisatie liggen. We werken regionaal samen met de gemeenten Emmen en Coevorden en zijn de eerste Drentse gemeente met het internationale Cittaslow-keurmerk. Kijk voor meer informatie over werken bij de gemeente Borger-Odoorn op www.borger-odoorn.nl/vacatures

Wat breng je ons?

  • Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring in het vakgebied van P&O en beschikt over een MBO werk- en denkniveau in de richting van P&O; 
  • Je bent leergierig en omdat je dingen snel oppikt, kun je in no-time zelfstandig aan de slag en lever je maatwerk waar dat nodig is;
  • Je hebt een praktische instelling en bent oplettend. Daardoor zie je wat er nodig is en stel je prioriteiten óf vraagt goed door zodat je met de juiste dingen bezig bent;
  • Je communiceert vriendelijk en duidelijk en schakelt makkelijk tussen de verschillende werkzaamheden;
  • Je hebt veel plezier in de administratieve taken en voert ze nauwkeurig uit. Ook vind je snel je weg in de verschillende systemen en ben je digitaal vaardig. Ervaring met Youforce is een pré.

Wat geven wij jou?
Een informele, open en collegiale werkomgeving met korte lijnen. En waarin samenwerken, ook buiten het eigen team, de normaalste zaak van de wereld is. Je krijgt de ruimte, vrijheid en eigen verantwoordelijkheid om zelfstandig aan de slag te gaan. Bij ons kun je je verder ontwikkelen. Een goede balans tussen werk en privé vinden wij erg belangrijk; thuiswerken is een vanzelfsprekendheid, wel in afstemming met je collega’s. Ons gemeentehuis krijgt op dit moment een flinke upgrade — en geloof ons, het wordt prachtig! Tot die tijd werkt team P&O tijdelijk vanuit Borger. Daarna werk je in een frisse, moderne omgeving waar alles is ingericht om jou optimaal te ondersteunen. 

Het gaat voor deze functie om een structurele plek, waarbij je in eerste instantie een tijdelijk contract krijgt voor de duur van één jaar, dat bij goed functioneren wordt omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd.   

Salaris
Hoeveel dat is, hangt af van je kennis en je ervaring. Het salaris begint bij € 2.529 en loopt door tot maximaal € 4.464 bruto per maand (bij 36 uur per week). Boven op je salaris heb je een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% per maand. Met het IKB kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen en maak je de keuzes die bij jou passen. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor extra vakantiedagen of maandelijks extra geld.


Geïnteresseerd?
Reageer dan met jouw motivatiebrief en curriculum vitae voor 13 november 2025 via Vooruit in Drenthe op www.vooruitindrenthe.nl.externe-link-icoon

Wil je meer weten voordat je gaat solliciteren? We nemen graag tijd voor jou en je vragen! Voor vragen over de inhoud van de vacature of het proces, kun je contact opnemen met Karen Halmingh, P&O-adviseur via T. 06-21 84 92 83  | k.halmingh@borger-odoorn.nl of met Linda Wiggers, medewerker P&O via T. 06-11 78 32 71 | l.wiggers@borger-odoorn.nl

Locatie
Exloo
Adres
Hoofdstraat 50, 7875AD, Exloo
Stad
Hoofdstraat 50, 7875AD, Exloo