Gemeente Borger-Odoorn zoekt huurders voor deel gemeentehuis in Exloo
De gemeente Borger-Odoorn gaat een deel van het gemeentehuis vanaf medio 2026 verhuren aan één of meerdere partijen. Het is ons streven om huurders te selecteren die zich voor een langere periode (minimaal 5 jaar) willen binden en wiens doelstellingen bijdragen aan het algemeen belang van de gemeente en haar inwoners. Voorbeelden hiervan zijn voorzieningen met maatschappelijke en (sociaal-)medische doeleinden.
Openbare selectieprocedure
Wij nodigen geïnteresseerden uit om deel te nemen aan onze openbare selectieprocedure. Het doel van deze procedure is om de meest geschikte kandidaten te selecteren voor de verhuur van de westvleugel van het gemeentehuis. We hebben een aantal criteria vastgesteld waaraan de kandidaten moeten voldoen.
Om welk deel van het gemeentehuis gaat het?
Na revitalisatie van het gemeentehuis komt de westvleugel van het gebouw beschikbaar voor de verhuur. Het gaat om circa 1.000 vierkante meter. De (bouw)tekening van de verhuuroppervlakte vindt u onderaan deze pagina.
Wat zijn de huurprijs en de servicekosten?
De huurprijs bedraagt € 150,- per vierkante meter per jaar op basis van verhuurbare vloeroppervlak (vvo). Het vvo betreft het netto vloeroppervlak dat door de huurder feitelijk gebruikt kan worden, exclusief gemeenschappelijke ruimten. De huurprijs is exclusief servicekosten van € 55,- per vierkante meter per jaar. Er wordt een huurovereenkomst aangegaan voor de duur van minimaal 5 jaar. De inhoud van de servicekosten kunt u vinden op de pagina met criteria.
Wilt u het te verhuren gedeelte bezichtigen?
Wij organiseren op dinsdag 7 oktober tussen 16.00 en 18.00 uur een bezichtiging voor geïnteresseerde partijen. U kunt zich hiervoor aanmelden via gemeente@borger-odoorn.nl met als onderwerp: "Bezichtiging gemeentehuis".
Heeft u interesse in het huren van ruimte?
Laat ons dit vóór 21 oktober 2025 weten. Stuur uw inschrijving via een e-mail naar gemeente@borger-odoorn.nl met als onderwerp: "Verhuur gemeentehuis".Op de pagina criteria leest u waaraan uw inschrijving moet voldoen. Geef hierbij ook aan hoeveel vierkante meters u wenst te huren. Heeft u eerst nog vragen? Dan kunt u ons ook mailen, of bellen met 14 0591. Vraag dan naar Ben Helle (facilitair adviseur). We kijken uit naar uw reactie.
Hoe gaat het verder?
Uiterlijk 28 oktober 2025 informeren wij alle partijen die hun interesse kenbaar hebben gemaakt over de vervolgprocedure. Hieronder ziet u de planning van de selectieprocedure voor de verhuur. Deze planning geeft inzicht in de belangrijke datums en stappen binnen het proces.
a. Publicatie van de aankondiging | 16 september 2025 |
b. Mogelijkheid tot bezichtiging | 7 oktober 2025 |
c. Inschrijving en indiening van documenten | 21 oktober 2025 |
d. Voorselectie | 28 oktober 2025 |
e. Evaluatie van de inschrijvingen | 11 november 2025 |
f. Selectie inschrijvingen | 18 november 2025 |
g. Beoordeling, gunning en terugkoppeling | 25 november 2025 |
h. Contractonderhandelingen | 15 december 2025 |