Riool verstopt

Heeft u een klacht over het riool? Bijvoorbeeld omdat het riool verstopt is of stinkt. Ligt de oorzaak buiten uw erf? Meld het dan bij ons.

Beschrijving

Heeft u last van een rioolverstopping? Dan is het van belang dat u precies weet waar het ontstoppingsstuk ligt. Is er voor uw woning geen informatie beschikbaar? Neem dan contact met ons op. Wij zoeken dan het ontstoppingsstuk gratis op. Als u het ontstoppingsstuk laat opzoeken door een extern bedrijf, vergoeden wij de kosten daarvan niet

Wat kunt u zelf uitzoeken?

Bij een storing in de rioolwaterafvoer kunt u zien of het probleem op eigen of op gemeentelijk terrein ligt.

  • Staat het ontstoppingsstuk vol water? Dan zit het probleem in de gemeentelijke riolering. U kunt ons bellen, wij lossen het voor u op.
  • Staat er geen of nauwelijks water in het ontstoppingsstuk? Dan is uw eigen rioolleiding verstopt. Dit probleem moet u zelf lossen. U kunt een bedrijf bellen dat is gespecialiseerd in ontstoppingen van rioleringen.
  • Woont u in een huurwoning? Dan kan uw verhuurder misschien een oplossing bieden. Informeer daar eerst naar.

Aanvragen

U kunt bij ons een klacht melden. Voordat u dit doet is handig om uit te zoeken of het riool in uw grond ligt.

Zo meldt u bij ons een klacht over het riool:

  • U neemt contact op met ons.
  • U geeft door:
    • uw naam en adres
    • wat voor soort klacht het is (verstopping, stank of verzakking)
    • hoe lang u de klacht al heeft
    • of uw buren dezelfde klacht hebben
    • eventuele foto’s en of bouwtekeningen
    • een eventueel onderzoek of verklaring van een bedrijf dat uw klacht heeft onderzocht

Kosten

U betaalt zelf de kosten van het ontgraven of laten ontgraven van het ontstoppingsstuk. U kunt de kosten van een door u ingeschakeld bedrijf nooit bij ons in rekening brengen. Daarom is het van belang dat u eerst onderzoekt of het probleem op uw eigen terrein zit.

Wet en regelgeving

Meer informatie